Aankomst Solvang

01-06-2017
Union station, Los Angeles
Union station, Los Angeles

Even weer een update! Afgelopen zaterdag ben ik vertrokken van LA naar Solvang, dit is de plaats waar mijn stagebedrijf ligt. Die dag ben ik al vroeg in de ochtend met de taxi naar Union station gegaan. (Wat zijn die Uber taxi's toch handig hier...) Eenmaal aangekomen op het station werd ik meteen aangesproken door een van de medewerkers en met meerdere mensen in een golfkar naar de incheckbalie van de trein gebracht. De trein werkt hier heel anders dan in Nederland. Zo kun je je zwaardere bagage inchecken en krijg je van te voren een stoel aangewezen. Vergeleken met deze treinen is de NS echter luxe, de Amtrak treinen zijn duidelijk ouder. (Alhoewel het station in LA wel heel mooi is.)  

Uitzicht in de trein
Uitzicht in de trein

Toch heb ik er geen spijt van dat ik met de trein ben gegaan. In tegenstelling tot de NS heb je in deze trein wél (been)ruimte. Daarnaast was de omgeving tijdens de rit heel mooi. In Los Angeles zelf was niet veel te zien, maar zodra je een stukje onderweg bent rij je door de heuvels heen en kun je ook de kust zien.

Uitzicht in de trein
Uitzicht in de trein

Na een ongeveer drie uur durende treinrit ben ik aangekomen in Santa Barbara. Hier heb ik weer een Uber taxi genomen die me naar Flag is up farms heeft gebracht. Wat een verschil is deze omgeving ten opzichte van het drukke LA! Zodra je op de highway 1 rijdt zie je niks anders dan natuur. De taxichauffeur vertelde dat dit allemaal stukken privéland zijn en huizenbouwers geen toestemming krijgen om daar te bouwen, zodat hier niet een tweede Santa Barbara gecreëerd wordt.  

Flag is up farms
Flag is up farms

Aangekomen op het stagebedrijf was het even zoeken waar ik naar toe moest, want wat is het groot hier (en heel erg mooi)! Uiteindelijk heeft een van de instructeurs me naar het 'bunkhouse' gebracht, dit is een huis op het bedrijf waar (toekomstige) instructeurs/stagiaires verblijven. De eerste twee dagen heb ik hier vooral kunnen relaxen, omdat het weekend was. Tevens heb ik toen de gelegenheid gehad om naar de supermarkt te gaan voor de boodschappen. Wat is het eten belachelijk duur hier! Vooral groente en fruit is prijzig, voor een krop sla betaal je 1,75$ en voor 3 appels 6$. Ik snap nu wel waarom sommige Amerikanen veel makkelijke maaltijden eten...

Monty tijdens het longlinen
Monty tijdens het longlinen

Afgelopen maandag ben ik dan toch aan het werk gegaan. Aangezien mijn bedrijfsbegeleider een ongeluk heeft gehad met het paard is zij helaas nog niet in staat om mij te begeleiden. Daarom help ik nu met het verzorgen van de paarden die vooral de studenten van het International learning center trainen. Voor een deel zijn dit jongere hengsten, die wel al aangeraakt zijn, maar nog gezadeld en gereden moeten worden. En voor een deel zijn dit mustangs die nog nooit zijn aangeraakt. Het is erg bijzonder om met deze paarden om te gaan en te zien hoe elk (klein) ding wat je doet invloed heeft op hun gemoedstoestand en gedrag. Daarnaast is het erg leerzaam om de studenten (en natuurlijk ook Monty!) aan het werk te zien met deze paarden.

PS: Natuurlijk heb ik ook deze keer weer meer foto's gemaakt dan in dit bericht te zien is. Deze zijn weer te zien in de fotogallerij. Het is echter heel lastig om met alleen foto's een goed beeld te geven van dit bedrijf, mocht je meer willen zien van dit super mooie bedrijf, dan is dit filmpje misschien heel leuk om te bekijken!

© 2017 Worlds Collide. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin