Laatste week

06-07-2017
De paarden hebben soms gezelschap van de herten
De paarden hebben soms gezelschap van de herten

Inmiddels is het alweer mijn laatste stagedag. Wat is de tijd snel gegaan! Vandaag zal ik de beoordeling krijgen van mijn stagebegeleider en dan zit leerjaar drie van mijn opleiding er alweer op. Ik kijk toch wel uit naar de zomervakantie, maar heb ook heel veel zin om volgend schooljaar aan mijn laatste jaar, Topklas ondernemen, te beginnen!

In mijn vrije tijd heb ik de afgelopen twee weken naast de normale werkzaamheden ook wat meer kennis kunnen maken met het westernrijden. Dit was met een van de Willing Partners paarden. Zodra je in een western zadel zit merk je meteen het verschil met een dressuur- of springzadel. Eigenlijk vond ik het veel comfortabeler! 

Parade Solvang
Parade Solvang
Parade Solvang
Parade Solvang
Vuurwerk in Santa Barbara
Vuurwerk in Santa Barbara

Ook heb ik afgelopen dinsdag Fourth of July (Indepence day) meegemaakt. In het begin van de middag zijn we naar de parade in Solvang gaan kijken. Hierin reden niet alleen versierde auto's (vooral met de Amerikaanse vlag), maar ook paarden mee. Vooral de dansende paarden waren erg leuk om te zien. Echter was het erg warm en leken enkele paarden erg gestresst, waardoor het soms toch al snel een 'negatiever' beeld gaf... Na deze parade hebben we even bij het zwembad gelegen en in de avond zijn we naar Santa Barbara gegaan. Hier hebben we wat gegeten (wonderbaarlijk was er nog plaats in een restaurant) en naar het vuurwerk gekeken. Op dagen zoals deze kun je merken dat het veel drukker is in de steden, echter viel het verkeer op de terugweg mee. Ondanks dat Santa Barbara iets verder rijden was waren we waarschijnlijk eerder thuis dan de mensen die 's avonds in Solvang waren, de hele Highway 246 was vol met verkeer... 

De rondreis die ik zal gaan maken
De rondreis die ik zal gaan maken

Hopelijk valt het verkeer morgenvroeg ook mee, want ik vertrek al heel vroeg in de ochtend met de Amtrak bus en trein naar LA waarna ik naar het hostel in Santa Monica ga. Hier zal mijn rondreis beginnen en waarschijnlijk zal er dus geen nieuwe blog meer verschijnen totdat ik thuis ben. Echter zal er absoluut een nieuwe blog geschreven worden na mijn week rondreis, met waarschijnlijk heel veel foto's! Ik heb er zin in! 

PS: Ben je ook altijd al nieuwsgierig geweest naar Flag is up farms (bedrijf van Monty en Pat Roberts)  en de Verenigde Staten? Of ben je dit geworden naar aanleiding van mijn blogs? Mijn stagebegeleider (Laurel Roberts) zou in de toekomst graag meer stagiair(e)s ontvangen. Zij is de manager van het bedrijf en tijdens de stage zul je haar assisteren. Een stage bij Flag is up farms is zeer divers, naast het management van o.a. de weides kun je kennismaken met het Monty Roberts International Learning Center en ook mee helpen bij de stallen van de renpaarden (volbloeden) en quarterhorses. Volg jij een paard-gerelateerde opleiding en lijkt je dit een leuke stageplaats? Neem dan zeker contact op!

© 2017 Worlds Collide. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin